Convenience Tesco

Już w krótce zobaczymy nowy format sklepów Tesco, czy to odpowiedź na rozwój dyskontów czy też próba nowego biznesu?

PKN Orlen i Tesco testują Tesco Express

Źródło: PKN Orlen i Tesco testują Tesco Express

PKN Orlen i Tesco rozpoczynają testowanie nowego formatu sklepu typu convenience Tesco Express na stacjach sieci Orlen. Pierwszy sklep został już otwarty w Warszawie, w ramach testów powstanie ich w sumie dziesięć. Program testowy ma potrwać rok.

„Współpraca obu firm jest próbą odpowiedzi na rosnące potrzeby klientów oraz zmieniające się trendy na rynku” – informuje Tesco Polska w wydanym komunikacie. Jak podkreśla sieć, zachowania zakupowe klientów zaobserwowane w ostatnich latach wskazują, że klienci stacji oczekują nie tylko wysokiej jakości produktów i usług związanych z wiarygodną, rozpoznawalną marką, ale także coraz to bardziej rozszerzonej oferty produktów.

Pierwszy testowy sklep Tesco Express powstał na ul. Bennetta 2 (przy lotnisku Okęcie) w Warszawie. Jak zapewniają przedstawiciele sieci hipermerketów, Tesco Express na stacjach Orlenu to nie tylko nowa marka i wnętrze, ale przede wszystkim znacznie poszerzony asortyment oferujący świeże produkty, w tym owoce i warzywa na wagę, produkty brandowe i marki własne firmy Tesco. Klienci będą mogli korzystać w nowych sklepach Tesco Express zarówno z programu lojalnościowego Vitay (ORLEN), jak i Clubcard (Tesco).

PKN Orlen liczy, że współpraca z Tesco i utworzenie Tesco Express zachęci kolejncyh klientów do korzystania ze stacji paliw PKN Orlen. „Podejmując współpracę pilotażową z Tesco liczymy na wypracowanie rozwiązań, które zapewnią naszym klientom wygodę i szybkość dokonywania codziennych zakupów podczas wizyty na stacji paliw” – powiedział cytowany w komunikacie Marek Balawejder, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen.

Beata Gadamska z Tesco Polska, odpowiedzialna za program convenience, wyjasniła że sieć w ten sposób reaguje na zmiany na rynku. „Czerpiąc z doświadczeń Grupy Tesco na rynkach międzynarodowych oraz wykorzystując siłę marki w Polsce postanowiliśmy zaproponować klientom nową jakość w segmencie convenience, bazującą na testowej współpracy silnych i doświadczonych partnerów, jakimi są Tesco i PKN Orlen” – dodała.

W ramach programu testowego planowane jest stworzenie 10 sklepów Tesco Express na wybranych stacjach paliw Orlen w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Program testowy potrwa rok.

  • Autor: Konrad Samula
  • Dodane: 28 października 2014


  • Udostępnij:

Ostatnio dodane

Głosowanie

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

  • Tak (67%, 137 Głosów)
  • Nie (24%, 49 Głosów)
  • Nie mam zdania (9%, 19 Głosów)

Liczba głosów: 205

Loading ... Loading ...

Najczęściej czytane