Rynek samochodowy

Ciekawe dane z globalnego rynku samochodowego. Jak widać również w tym segmencie jak w wielu innych dominują Chińczycy, którzy kupili w ubiegłym roku 18,3 mln nowych samochodów. Dla przykładu rynek nowych samochodów w Polsce to około 300 tyś sztuk rocznie czyli mniej więcej 1/60 runku chińskiego.

Poniżej ciekawy tekst o największych rynkach samochodowych na świecie.

Chińczycy kupują najwięcej aut na świecie

Ranking sprzedaży 2014

Źródło:  www.topgear.com.pl

Chiny przeżywają istny bum samochodowy. Tamtejszy rynek nowych samochodów jest największy na świecie. Tylko w 2014 roku Chińczycy kupili 18 milionów 369 tys. nowych aut. Ponadto chiński rynek wykazuje też największą dynamikę sprzedaży rok do roku. W porównaniu do 2013 r. wzrost sprzedaży nowych aut osiągnął 12,7 proc.

Drugie miejsce na podium zajmują – zdetronizowane kilka lat temu – USA. Amerykanie kupili w 2014 r. 16 milionów 435 tys. nowych aut (osobowych i lekkich ciężarówek). Amerykańscy klienci i dilerzy samochodowi zdążyli już zapomnieć o kryzysie sprzed kilku lat i zapaści sprzedaży nowych samochodów – ruszyli do salonów i w 2014 r. kupili o milion aut więcej niż w 2013 r., co oznacza wzrost o 5,8 proc. Tradycyjnie najbardziej popularnymi samochodami w USA są pikapy. Trzecie miejsce w sprzedaży nowych aut zajmuje Europa – na Starym Kontynencie, w krajach UE sprzedano 13 mln. samochodów osobowych.

rynek samochodowy

Europejscy klienci kupili ok. 700 tys. aut więcej niż w 2013 r. co oznacza wzrost o 5,4 proc. Niewielkim, 3-procentowym wzrostem zainteresowania nowymi samochodami mogą się pochwalić dilerzy w Japonii. W 2014 r. sprzedali w sumie 4,7 mln. aut.

Brazylia – do niedawna bardzo dynamiczny i chłonny rynek – straciła impet i jest w kryzysie. Sprzedano tam 3 mln 333 tys. nowych aut – spadek o ok. 250 tys. sztuk w porównaniu z rokiem 2013 (na minusie 6,9 proc.).

Szóste miejsce w sprzedaży nowych samochodów zajmują Indie – Hindusi kupili 2,57 mln samochodów. To prawie tyle samo, ile kupili w 2013 r.

Największy spadek sprzedaży aut odnotowano w Rosji – w 2014 roku klienci kupili tam 2 miliony 491 tys. nowych aut – o 10,3 proc, mniej niż w 2013 r.

W tym przypadku powodów jest kilka: wojna z Ukrainą, drastyczny spadek cen ropy, wielka inflacja i kryzys gospodarczy.

Co ciekawe – spadku sprzedaży nie odnotowały samochodowe firmy oferujące drogie auta luksusowe i sportowe. Bogaci Rosjanie traktowali je bowiem jako dobrą lokatę kapitału w niepewnych czasach.

  • Autor: Konrad Samula
  • Dodane: 22 stycznia 2015


  • Udostępnij:

Ostatnio dodane

Głosowanie

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

  • Tak (67%, 137 Głosów)
  • Nie (24%, 49 Głosów)
  • Nie mam zdania (9%, 19 Głosów)

Liczba głosów: 205

Loading ... Loading ...

Najczęściej czytane