Zdjęcia w sklepach internetowych to ważny element związany z procesem sprzedaży, a tym samym z obsługą Klienta. Często jest tak, że cała wiedza jaką posiadamy o kupowanym towarze opiera się na jego opisie i zdjęciu. Często jest również tak, że zdjęcie towaru lub jego opis nie są precyzyjne lub nie oddają w sposób wierny tego co kupujemy.
Problemem tym jakiś czas temu zajął się UOKiK wydając decyzję dotyczącą tej kwestii, oto fragment oświadczenia:
Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły postanowienia w regulaminie internetowego sklepu Deichmann-Obuwie. Sklep zastrzegał, że nie ponosi odpowiedzialności za zgodność fotografii produktów na stronie internetowej z ich rzeczywistym wyglądem. Zdaniem Urzędu, konsumenci mają prawo oczekiwać, że zamawiany produkt będzie zgodny z jego zdjęciem i opisem zamieszczonym w Internecie. Ponadto zastrzegał, że zwrot produktu kupionego w sieci jest możliwy tylko wtedy, gdy towar będzie kompletny, bez uszkodzeń oraz bez widocznych śladów użytkowania. Kupując przez Internet, konsument ma prawo obejrzeć i sprawdzić produkt po jego dostarczeniu – w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć obuwie lub sprawdzić, czy dostarczono produkt zgodny z zamówieniem. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy.
Pełen tekst wiadomości dostępny na stronie UOKiK
2024 © CBM test. ALL Rights Reserved.