Jakość obsługi to element, który zawsze może nas pozytywnie wyróżnić i nigdy nie przyniesie nam strat. O ile nietrafiona reklama, źle przeprowadzona akcja promocyjna może nam czasem zaszkodzić, o tyle wysoka jakość obsługi nigdy nie doprowadzi do takiej sytuacji.
Jak wynika z najnowszych danych publikowanych przez Puls Biznesu nie tylko klienci tradycyjnych sklepów cenią sobie jakość obsługi. Równie ważna jest jakość obsługi w e-handlu.
Kontakt z obsługą i jakość obsługi ma też olbrzymie znaczenie dla klientów sklepów Internetowych.
Więcej w tekście poniżej:
Internetowe sklepy słono płacą za krytyczne komentarze publikowane w sieci. Ceną jest utrata klientów – pisze „Puls Biznesu”.
Źródło: wyborcza.pl
Ponad 36 proc. konsumentów przyznaje, że gdy nie jest zadowolona z usług e-sklepu wystawia mu w internecie negatywną opinię i odradza tam zakupy – wynika z badania serwisu Opineo.pl.
Takie komentarze w sieci zwykle są nasycone emocjami i bardziej niż same słowa przemawiają do wyobraźni internautów, a to już prosta droga do utraty klientów i spadku liczby transakcji. Wg badania Opineo.pl aż 3/4 konsumentów pod wpływem negatywnych opinii zrezygnowało z zakupów w e-sklepie.
A szacunki fundacji Obserwatorium Zarządzania wskazują, że polskich przedsiębiorców może to kosztować nawet 5,2 mld zł rocznie.
Warto więc dbać o budowanie dobrych relacji z klientami, a nie sprzyja temu utrudniony kontakt ze sprzedawcą, braki w obsłudze, zła jakość towaru, opóźnienia w wysyłce czy problemy z reklamacją – wylicza „PB”.
A na liście największych grzechów e-sprzedawców przygotowanej przez Opineo.pl są też: sprzedaż podróbek, niezgodność towaru z opisem, anulowanie zamówienia, brak możliwości wyboru kuriera czy niedotrzymywanie słowa.
2025 © CBM test. ALL Rights Reserved.