Tajemniczy klient Zmora pracowników – czy zawsze musi być tak odbierany?
Badania jakości obsługi często są przez pracowników odbierane jako sposób represjonowania ich przez przełożonych. Badania tajemniczy klient nigdy nie cieszyły się dobrym wizerunkiem wśród pracowników podlegających badaniom. Świadczy o tym chociażby poniższy artykuł:
Tajemniczy klient Zmora pracowników
Autor: Justyna Sobolak
Źródło: http://biznes.onet.pl/wiadomosci/handel/tajemniczy-klient-zmora-pracownikow/znh9m
To niesprawiedliwa i krzywdząca procedura, która ma na celu wyłącznie pozbawienie zasłużonej premii i poza zwiększeniem stresu, innych efektów nie przynosi – tak o nasyłaniu na nich tajemniczych klientów mówią pracownicy.
Tajemniczy klient odwiedza sklepy, kina, salony samochodowe, hotele, restauracje. Sprawdza, czy pracownicy należycie wykonują swoje obowiązki, czy nie spędzają w pracy czasu na pasjonujących rozmowach o życiu prywatnym, czy dbają o czystość pomieszczeń, w których pracują i fachowo obsługują klientów.
Czy oby na pewno zawsze musi być tak że: tajemniczy klient to zmora pracowników?
Wydaj się że nie. Co więcej dobry wizerunek badań tajemnego kleina znacząco przyczynia się do bardziej rzetelnego analizowania wyników obserwacji przez samych pracowników.
Troska i dbałość osób zarządzających badaniami jak i samych agencji badawczych może znacząco przyczynić się do zmiany wizerunku tajemniczego klienta w oczach sprzedawców i doradców klienta. A tym samym poprawić sposób odbioru wyników i zwiększyć chęci do wdrażania zaleconych zmian.
Więcej o jakości obsługi klienta
Więcej o badaniach tajemniczy klient
2024 © CBM test. ALL Rights Reserved.