Zmiany sposobu obsługi klieta to temat który ciągle nurtuje szefów sieci. Co jakiś czas pojawiają się tendencje i pomysły aby wyeliminować człowieka z procesu obsługi klienta. Mamy już samoobsługowe kasy w maketach, wirtualnych doradców na stronach www, a teraz czas na testowanie bezobsługowej obsługi w restauracji…
Ciekawy pomysł, ale czy się przyjmie?
Źródło: McDonalds stawia na technologię
Przychody McDonalds’a w ostatnim czasie mocno spadają, więc popularna sieć barów szybkiej obsługi, szuka pomysłów na przyciągnięcie do siebie klientów. Najnowszy stawia na nowoczesną technologię. W lokalach sieci już wkrótce pojawią się urządzenia z ekranami dotykowymi, za pośrednictwem których będzie można składać zamówienia, personalizując własny posiłek.
W Stanach Zjednoczonych rusza właśnie program pod nazwą „Create Your Taste”, którego celem jest zachęcenie konsumentów do korzystania z oferty sieci. Do końca przyszłego roku, na terenie 2000 lokali McDonaldsa pojawią specjalne kioski wyposażone w ekrany dotykowe.
Każdy klient, zamiast podchodzić do lady w celu złożenia zamówienia, będzie mógł skorzystać ze wspomnianego automatu, by dokładnie je spersonalizować. W ten sposób będzie można m.in. zrezygnować z tłustego majonezu, wybrać frytki ze słodkich ziemniaków, czy też zamienić wołowinę na kurczaka. Złożone w ten sposób zamówienie zostanie następnie dostarczone bezpośrednio do stolika.
Na razie trudno jeszcze stwierdzić czy nowy pomysł przyciągnie klientów, ale młodzież uwielbia nowoczesne technologie, więc nie da się wykluczyć, że zainteresuje ich taki sposób składania zamówień.
Więcej o jakości obsługi
Jak mierzyć zmiany jakości obsługi, zmiany sposobu obsługi klienta
2025 © CBM test. ALL Rights Reserved.