Jakość obsługi klientów i rekomendacja jako istotny czynnik pozyskiwania nowych klientów o ile jest pozytywna i utraty obecnych jeśli zdarza się, że jest negatywna.
Ciekawy wywiad przeprowadzony Agatą Gotowczyc na temat wyników badań prowadzonych przez Obserwatorium Zarządzania.
Z przeprowadzonych badań jasno wynika, że łączna roczna wartość decyzji zakupowych opartych na rekomendacjach wynosi 24 mld złotych
Równie silna jest wrażliwość polskich klientów na zagadnienia związane z jakością obsługi klienta.
Jakość obsługi klientów jest przyczyną rezygnacji z usługi ponad 5 mln klientów a wartość usług z których zrezygnowali z powodu złej obsługi klienta wynosi około 5,6 mld złotych. Dane te pokazują jednoznacznie jak ważnym obszarem jest jakość obsługi klienta i dbałość o satysfakcję klientów.
Jak wynika z badań przedstawionych przez fundację Obserwatorium Zarządzania, źle obsługiwani klienci odchodzą, co nie znaczy że rezygnują definitywnie z danej kategorii usług. Źle obsługiwani klienci po prostu zmieniają dostawcę usługi czy produktu. Oznacza to jednoznacznie, że podczas gdy źle obsługujące klientów firmy tracą i klientów i zyski to te które stawiają na dobrą jakość obsługi zyskują.
Pełen tekst wywiadu
Więcej o jakości obsługi klientów
Więcej o satysfakcji klientów
Więcej o badaniach jakości obsługi
2024 © CBM test. ALL Rights Reserved.