Jakość obsługi klientów

Jakość obsługi klientów i rekomendacja jako istotny czynnik pozyskiwania nowych klientów o ile jest pozytywna i utraty obecnych jeśli zdarza się, że jest negatywna.

Ciekawy wywiad przeprowadzony Agatą Gotowczyc na temat wyników badań prowadzonych przez Obserwatorium Zarządzania.

Z przeprowadzonych badań jasno wynika, że łączna roczna wartość decyzji zakupowych opartych na rekomendacjach wynosi 24 mld złotych

Równie silna jest wrażliwość polskich klientów na zagadnienia związane z jakością obsługi klienta.

Jakość obsługi klientów jest przyczyną rezygnacji z usługi ponad 5 mln klientów a wartość usług z których zrezygnowali z powodu złej obsługi klienta wynosi około 5,6 mld złotych. Dane te pokazują jednoznacznie jak ważnym obszarem jest jakość obsługi klienta i dbałość o satysfakcję klientów.

Jak wynika z badań przedstawionych przez fundację Obserwatorium Zarządzania, źle obsługiwani klienci odchodzą, co nie znaczy że rezygnują definitywnie z danej kategorii usług. Źle obsługiwani klienci po prostu zmieniają dostawcę usługi czy produktu. Oznacza to jednoznacznie, że podczas gdy źle obsługujące klientów firmy tracą i klientów i zyski to te które stawiają na dobrą jakość obsługi zyskują.

Poniżej wywiad z Agatą Gotowczyc

Pełen tekst wywiadu

Więcej o jakości obsługi klientów

Więcej o satysfakcji klientów

Więcej o badaniach jakości obsługi

  • Autor: Konrad Samula
  • Dodane: 14 stycznia 2015


  • Udostępnij:

Ostatnio dodane

Głosowanie

Czy podoba Ci się nasza nowa strona?

  • Tak (67%, 137 Głosów)
  • Nie (24%, 49 Głosów)
  • Nie mam zdania (9%, 19 Głosów)

Liczba głosów: 205

Loading ... Loading ...