To że satysfakcja klienta może być kluczem do większej sprzedaży, wpływa na lojalność i jest elementem reklamy sklepu opartej na rekomendacji nie trzeba nikogo przekonywać. Nie wszyscy handlowcy zdają sobie jednak sprawę z tego że satysfakcja klienta sklepu internetowego jest nie mniej istotna niż ta dotycząca sklepów tradycyjnych.
Poniżej fragment ciekawego artykułu na ten temat:
Autor: Daniel Kotliński
Satysfakcja klienta sklepu internetowego
Choć szeroka oferta, atrakcyjne ceny i prosty w robieniu zakupów sklep internetowy to silne podstawy do prowadzenia opłacalnego biznesu, należy pamiętać, że to nie wszystko. 25 lat po zmianie ustrojowej przyzwyczailiśmy się już do wysokiego standardu obsługi – na tyle, by zrezygnować z zakupów u danego sprzedawcy w chwili, gdy nie zatroszczy się o nas wystarczająco. Dziś w końcu to żaden problem, konsumenci mają bardzo ułatwiony dostęp do konkurencyjnych sklepów i z łatwością dokonają potrzebnych zakupów tam, gdzie się o nich zadba.
Dlatego tak ważne jest wychodzenie na przeciw oczekiwaniom naszych potencjalnych klientów. Można zaryzykować stwierdzenie, że to prawdopodobnie najważniejsze działania, jakie po prostu muszą podejmować e-handlowcy. Złe potraktowanie osoby chcącej u nas coś kupić będzie skutkować nie tylko tym, że więcej do nas nie wróci, ale – w dobie dyktatu social media – może doprowadzić do zniszczenia naszej reputacji.
Przede wszystkim, należy uprościć możliwość kontaktowania się klienta z obsługą sklepu. Zaoferujmy nie tylko numer telefonu na stronie internetowej, ale także adres mailowy, formularz umożliwiający bezpośredni kontakt oraz chat lub komunikator. Badania pokazują, że te dwa ostatnie rozwiązania są najrzadziej stosowanymi przez przedsiębiorców, dlatego warto włączyć je do swojej oferty i wyróżnić się na tle innych. Jedną z najbardziej popularnych aplikacji jest polski LiveChat, który – osadzony na stronie – informuje klientów, czy akurat w tym czasie ktoś z obsługi jest on-line, a jeśli nie, umożliwia zostawienie wiadomości w podobny sposób do maila.
Należy jednak zrozumieć, że kontakt z klientem nie powinien ograniczać się do komunikacji przedsprzedażowej, ale także po dostarczeniu towaru. Wykazujemy się tym samym profesjonalizmem i dbałością o satysfakcję odbiorcy, budując z nim relację, która może w przyszłości zaprocentować nie tylko kolejnymi zakupami, ale i poleceniem nas wśród bliskich.
Przy tworzeniu sklepów należy pamiętać o tak zwanym tunelu zakupowym, określającym, jakie kroki klient musi podjąć, by doprowadzić transakcję do końca.Jeśli któryś z elementów okaże się nieintuicyjny, internauta może po prostu opuścić stronę i pójść do konkurencji, albo zupełnie zapomnieć o zakupach (istnieje spore grono konsumentów o impulsywnej naturze zakupowej, którzy decydują się na wydanie pieniędzy na przykład przy okazji rabatów czy specjalnych ofert ).
W przypadku Click Shopu nie ma z tym problemu, ponieważ cały proces zakupu wymaga minimum formalności, ale co ważniejsze – dzięki integracjom z bramkami płatności, udostępnia bardzo szerokie spektrum dokonywania transakcji. Każdy z nas ma swój ulubiony sposób płatności, dlatego należy zadbać o możliwie najwięcej opcji.
pełen tekst artykułu: http://natemat.pl/142973,w-jaki-sposob-sprawic-by-klienci-robili-zakupy-w-twoim-sklepie
Więcej o badaniach jakości obsługi klienta
2024 © CBM test. ALL Rights Reserved.